dinsdag 12 januari 2010

Anita


"Kom maar gauw, anders is alles op", mailde Anita. Nu schijnt hond een delicatesse te zijn en de pot was trouwens nog niet helemaal leeg toen ik me aansloot bij het gezelschap in haar apartement in Shanghai, niet ver van mijn hotel.
Een Canadees uit Vancouver die zojuist Moskou-Peking had afgelegd ter trein, Een Taiwanees die nu in Shanghai woonde, eerder tien jaar in de VS heeft gewoond en in de dranken retail actief is, een Brusselse ai pair, Een Israelier die zei in Bulgarije te wonen en een Amerikaan, voor studie van Chinese cultuur en de taal in Shanghai. En Anita zelf, 28 jaar, werkzaam bij een exportfirma in textiel . Ze sprak heel goed Engels wat ze in China geleerd had. Eigenlijk de eerste Chinees die ik in haar eigen omgeving ontmoet heb. Ze bleek humor te hebben. En dit allemaal omdat ik in op de Couch surfer Shanghai group een posting had gedaan met de vraag: "what's up tonight".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten