maandag 30 maart 2009

D 12

T., mijn nichtje uit Zwitserland, vroeg of ik meeging naar D12 in de Melkweg. Dus had ik gisteravond mijn camerabody onder mijn overhemd verstopt en de lens in de tas van T. Als je wilt fotograferen is er altijd wel iemand die zegt dat dat niet mag. Tot mijn verbazing was dat in de Melkweg geen probleem. De DJ van D 12 (from Detroit, ze waren met zijn vijven) had wel een half uur nodig om als een chearleader de boel op te zwepen: "say D twelf, say Detroit, say Shady records", en toen kwamen ze. Nu vind ik hip hop wel leuk en verdomd het was een prima optreden. Beetje kort. En direct na afloop verschenen de artiesten achter een tafel om handtekeningen uit te delen op ter plekke aangeschafte CD's en T-shirts. Dat heb ik Lou Reed of David Byrne nooit zien doen. Het is crisis in Detroit.

2 opmerkingen: