maandag 9 maart 2009

Kaplan

Ik ben een boek van Robert D. Kaplan aan het lezen. De titel is: An Empire Wilderness, Travels into America's Future. In vertaling: Het einde van Amerika. Een journalistieke antropologische reis door de VS, gepubliceerd eind jaren negentig. Uitvoerig worden de eindeloze suburbs (pods genoemd) beschreven en de leegloop van de stadscentra. Ik heb dat zelf in de jaren tachtig al ervaren in Washington en Atlanta. Lees ook een blog van Pim Milo over Robert Franks the Americans, vijftig jaar geleden voor het eerst gepubliceerd. 83 foto's uit een archief van 23.000. Ik moet het boek, dat ik waarschijnlijk al wel ken, nog maar eens goed bekijken voor ik vertrek. (http://milo-overfotografie.blogspot.com/2009/03/robert-frank-en-americans.html)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten