zaterdag 4 juli 2009

Lachen


Nog even de Ford Windstar, hier voor het huis van C. in Rochester, NY., mijn eerste couch-server ervaring. Na aankomst, 8 April 's avonds in Boston ben ik meteen in een huurauto doorgereden naar Danvert, MA, zo'n dertig km ten noorden van Boston. De volgende dag door naar Manchester, New Hampshire, naar de Empire Automotive Group. Op hun site had ik thuis al deze Ford mini-van met deuk(je) zien staan. US$ 2000,-. Meteen toen ik aangaf belangstelling voor deze auto hebben ging de prijs naar $ 1700,- en dat werd de deal, all-in. C. in Dearborn, MI, heeft elf broers en zusters en zei dat een van haar broers mijn van wel wilde kopen in Juli. We werden het gisteren eens, voor $ 800,- was ik de auto weer kwijt.
Mocht ik iemand op een idee hebben gebracht: essentieel is om een adres in de VS te kunnen gebruiken. Het eigendomsbewijs (de title) moet kunnen worden geregistreerd en voordat je een nummerplaat krijgt (in Michigan een tijdelijke voor max. twee maanden) moet je eerst aantonen dat de auto verzekerd is. Ik heb het op een andere manier gedaan maar hier kan couch-serving ook nog van pas komen. Vraag aan je host of je zijn adres mag gebruiken. Het betekent geen belasting voor hem of haar. Alleen een stapeltje brieven, eventueel aangevuld met wat parkeerbonnen. En dan kan je er ook meteen je Amazon bestellingen naar toe sturen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten