woensdag 1 juli 2009

On photography


Anton Corbijn gebruikt het woord geheim. Ikzelf heb het over magie. Taeke Zuidema heeft het over het jagersinstict dat een belangrijke rol speelt. Je loopt door de velden, plotseling is daar je prooi en je schiet. Maar er zijn ook uitstekende vrouwelijke fotografen. Taeke vindt ook voyeurisme een belangrijk element van fotografie. Daar ben ik het zeker mee eens.
Het kan als volgt werken. Taeke bracht me naar Braddock, bij Pittsburg, om me de laatste nog werkende staalfabriek te laten zien. Ik maakte er deze foto, die ik haast miste. Taeke wees me er op dat het huis links goed de gevolgen van de afbraak van de industrie in beeld brengt. Het huis had ik even niet gezien.
Ik draaide me om en zag het jongetje op de fiets.

Maakte eerst de foto boven, maar toen (geluk!) reed het jonge nog even door en maakte ik deze foto. De foto hieronder vind ik zelf toch wel een van de betere foto's van deze week.
Wat vind jij - over fotografie?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten