zaterdag 30 mei 2009

Gina

Iedereen die ik in Oxford, Mississippi, spreek is het er over eens. Ik ben hier precies op het goede moment: de studenten zijn weg en het is nog niet te heet. Ik ben in het zuiden. Het Amerikaans wordt steeds moeilijker te verstaan. Maar muziek all over the place. Het huis waar ik hier logeer ligt in een hofje. Stuk of twaalf huizen. Iedereen zit in een band, zegt Samantha, mijn host. De mensen hebben een baan maar zijn ook musicus. Als ik vandaag opnieuw naar de stadskern loop krijg ik een lift van Gina. Het is maar een paar blocks maar het is heet en heuvelachtig. Bovendien, leek Grace Askew (29 mei 2009) op Maria Schneider, Gina Sexton (zie link hiernaast) lijkt op Marilyn Monroe. Ze speelde met de band Carroll County Picture Show gisteravond in de bar Two Stick. Garage-music, wel gezellig, met een prachtig nummer geschreven door Gina zelf, America. En wat een drummer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten