maandag 18 mei 2009

Rob en Bob

Anders dan Rob Hornstra, die op reis in Oost-Europa 's avonds een nachtclub bezoekt en daar prachtige foto's maakt, blijf ik 's avonds meestal thuis. Ik houd niet van flitslicht, waarmee niets ten nadele is gezegd over het belangrijke boek van Rob, 101 Biljonaires. Daarvan is een nieuwe uitgave is verschenen, crisis editie, opnieuw vormgegeven door SYB (zie link Rob Hornstra hiernaast).
Gisteravond zat ik naar het nieuwe album van Bob Dylan te luisteren Together through live. CD wilde ik schrijven, maar het moet een DVD zijn want het laatste nummer is een radio show van meer dan een uur waarin Bob prachtige nummers uit de jaren vijftig en zestig draait. Hij kent zijn klassieken, logisch, met nummers van Carole King, Dr. John en WAR (met Eric Burden). Tussendoor citeert hij uitspraken van denkers als Nietzsche. Ik herinner mij een song van Bob Dylan waarin de tekst voorkomt "I said that". Geestig dus deze DVD. En dan moet ik ook even aan Pim Oets denken met wie ik Muddy Waters, Carole King, Dr. John en Eric Burden "deed". Over je klassieken kennen gesproken. Dat was rond 1970. Ik zit dit stukje aan de kant van de weg te tikken in mijn mini-van met een cover versie van een nummer van Lynyrd Skynyrd op de radio. De zon is weer gaan schijnen.

Malcolm John "Mac" Rebennack, Jr., alias Dr. John the Night Tripper, Kralingen, Rotterdam, 1970

Geen opmerkingen:

Een reactie posten