donderdag 11 juni 2009

CS (2)

H. in Chicago heeft geleerd, en heeft haar dochters geleerd, dat je niet met vreemde mensen moet praten. Maar ze doet het wel en geniet er van. Dan komt er een dochter (of een zoon) binnen met de opmerking: is dat weer zo'n couch surfer? K. uit Milwaukee heeft op dit moment geen werk maar is daar in het minst teneergeslagen over. Ze is verhuisd, zodat ze nu in een omgeving woont met meer kans op werk. J. uit Toronto heette me van harte welkom om vervolgens eerst te gaan mediteren. The rules here, zei ze: 1. alles wat eetbaar of drinkbaar is wordt je geacht te eten en te drinken. Dat waren alle rules. Het helpt als je in een vreemd huis bent om dit duidelijk te stellen. Bij M. uit Iowa City voelde ik me eigenlijk niet welkom. Laten we zeggen dat het niet erg klikte. Ik vond haar zoon aardiger. (Oeps). S. in St. Louis deed erg haar best. Ik kreeg meteen een glas wijn. Toch vond ik het er niet leuk. Te koud. (Oeps). Dit in tegenstelling tot A. In Memphis (27 jaar). Ik was zijn oudste gast en ook degene die het langste bleef. Waarbij wel gezegd moet worden dat hij er zelf een paar dagen niet was. A. raadde me aan naar Oxford, Mississippi te gaan. Daar logeerde ik bij S, zelf afkomstig uit Queens, New York. Haar ouders zijn geboren in Trinidad. Heel interessant om het leven van een groep enigszins alternatieve Amerikanen mee te maken op wat ze zelf haar "cove" noemt. Een hofje zou ik zeggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten