dinsdag 14 april 2009

3,2 miloen


In 1972 heb ik wel een paar uur op een van de hoogste wolkenkrabbers van New York gestaan. Een architect uit New York had me aangeraden om voor het Rockefeller Centre te kiezen en niet het Empire State Building omdat je dan veel beter de hele stad kunt overzien. Het World Trade Centre was toen nog in aanbouw. Ik had het gevoel dat ik op het topje van de wereld stond. Nogal indrukwekkend. Die wolkenkrabbers behoren helemaal niet tot de zeven wereldwonderen, wat de Niagara Falls vast wel doen.
Het was me nooit eerder gelukt ze te bezoeken, die watervallen. Vandaag dus wel. Drie komma twee miljoen liter water, per seconde. Best indrukwekkend.
Het heeft hier vorige week gesneeuwd. Die bruine formaties zijn van vastgevroren sneeuw, dat is wel tijdelijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten