maandag 6 april 2009

Wim

Over 24 uur ben ik op weg naar Schiphol. Gisterenavond werd het interview uitgezonden dat Wim Noordhoek zondag (eergisteren dus) met mij maakte in Leiden, Museum Volkenkunde. In zijn blog, ook van 5 april (http://boeken.vpro.nl/avondlog) spreekt hij van het onbewaakte moment. In het interview verwijst hij naar de foto van Marilyn Monroe van, jawel, Richard Avedon. Ik zou de vergelijking zelf niet hebben uitgesproken, ben je gek, maar ik beken hier dat ik toen ik de affiches in de stad zag hangen met die prachtige foto van Marilyn ik aan mijn eigen werk moest denken. In het interview laat Wim zich ontvallen nadat ik eindelijk heb geformuleerd hoe ik over mijn werk denk; "het is er uit". Valse bescheidenheid heet dat geloof ik. Kijk om het interview te beluisteren in de lijst met links hiernaast. De foto hierbij is van de reunie van de Business Club Zeeburgerkade. Ook in Leiden, ook leuk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten