vrijdag 17 april 2009

Er zijn grenzen

De Belgisch-Franse grens herinner ik met het beste als het om aanvaringen met de douane gaat. Op een vrijdagnacht werden we ondervraagd door de Franse douane: papieren, wat doet die ladder op uw dak, BTW, enz. De beambte had per vergissing mijn paspoort weer teruggegeven en na een minuut of twintig was ik het wachten zat en leek het me wel een goed idee om maar weer eens te vertrekken. Er werd niet geschoten, dat viel mee, maar de volgende ochtend om zeven uur stond er zo'n leuk Renault politiebusje voor mijn huis in Frankrijk. Ze waren met zijn zessen. De ondervragingen duurden lang en weg was mijn reputatie in het gehucht van zeven huizen waar ik net was ingetrokken. Vandaag moest ik bij de Canadees-Amerikaanse grens uitleggen wat Couch Surfing is. Where are you staying tonight? How do you know these friends? Through the internet?
In het boek De Prooi van Jeroen Smit lees ik dat Rijkman Groenink een keer een uur op Schiphol is vastgehouden. Hij had op terugtocht van Marokko zijn paspoort vergeten. Ik ben CEO van ABN Amro. Ja ja.
Ik hoefde gelukkig niet mijn schoenen uit te trekken vandaag.

1 opmerking:

  1. heeee gijs, ik zit nu bij lyanne met nicola een brotje te eten. mooie fotos, ook leuk die van d12! ik zal jou blog volgen, het ziet er erg spannend uit! groetjes viktor

    BeantwoordenVerwijderen