zondag 12 april 2009

Surfing USA

Door Arnon Grunberg raakte ik bekend met het begrip Couch Surfing. Hij heeft in NRC Handelsblad over zijn ervaringen gepubliceerd. Inmiddels hebben zich meer dan een miljoen couch surfers aangesloten.
Mijn eerste reizen in Europa heb ik gelift en sliep ik in de jeugherberg, soms nog op zaal. Nu heb ik me bij CS-sers in Rochester, NY gemeld of ik op hun bank mag slapen. "Kan je een 63-jarige Nederlandse fotograaf hebben?" De meeste surfers zijn natuurlijk jong, maar gelukkig niet allemaal. Ik ga niet aan een 24 jarig meisje vragen of ik op haar bank mag slapen. Ik vind het so wie so nogal een lastige vraag maar als Arnon het doet dan kan ik het ook doen. Toch? In Amsterdam of in New York werkt het niet goed want daar wil iedereen wel naar toe en de code is dan dat je beleefd antwoordt dat je helaas de stad uit bent. Maar hoewel Charley antwoordde dat hij net een surfend Belgisch koppel uit Gent langs had gehad was ik welkom en logeer ik nu op zijn zolder. C. is musicus en speelt fagot in het orkest van Rochester. En zo zaten we gisterenavond dus met nog een vrouwelijke collega van C. (bassist) in een eetcafe. Eten, drinken en praten. Bij Kodak, waar vroeger 60.000 mensen werkten, werken er nu nog 5.000. Vandaag gaan we naar een Pools Paasontbijt bij Anja thuis.

Dat met die king size trucks zit zo: die mogen kennelijk alleen op de Interstates snelwegen en hier zie je hoe dat geregeld is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten